Welcome to the Dockwalk.com Forum

In order to post a comment in one of the forum topics, you must log in or sign up. Your display name will appear next to your posts unless you check the Post Anonymously box. When writing a post, please follow our forum guidelines. If you come across a post that you would like us to review, use the Report Post button. Please note the opinions shared in the forums do not necessarily reflect the views of Dockwalk.

RSS Feed Print
Fuel consumption Overmarine Mangusta 80
Remi Andrè Malmberg
Posted: Friday, May 22, 2009 6:02 PM

Dear Sir

I hope you can give me some answers.

We are going to buy a 2001 Overmarine Mangusta 80 equipped with twin MTU 16V 2000 M90 1800hp installationsn and Arnesson Surface Drive ASD12. I will bring the yacht from the Antibes to Oslo, Norway (approximately 2700nm).. In connection with this journey i have to find the most optimal economic speed and range for this yacht.

Do you know when this yacht planning in the sea? I was thinking about 17-18kn.
What about the fuelconsumption and range at this speed?

The ad for this yacht says:
Cruising speed at half load: Approx 36kn and 380nm.

In advance: Thank you

Best Regards

Remi Andrè Malmberg
Captain
petrus
Posted: Sunday, June 7, 2009 7:33 PM

Hei remi!

Som du vet har jeg vært interessert i en sånn båt tidligere og lest alt jeg har kommet over om mangustaen. En flott båt. Men glem det å kjøre den til norge. Det er et dieselsluk! Tipper det går med 40.000 liter eller mer. Så kan du gange det med minimum 10 norske kr! Jeg kjørte rundt italia med min ifjor (cannes-croatia) og brukte over 15.000 liter på den svippturen - en vei! Til norge er det vel mer enn dobbelt så mange sjømil .

Eneste økonomiske alternativet er å frakte båten som dekkslast på en lastebåt. Det er mange av de, spesielt til gøteborg. Kontakt f.eks. Høeg rederiet eller en speditør. Prisen for min båt, sist jeg forhørte meg, ble antydet til mellom 60-80.000 kr.  

Når det gjelder planeterskel på mangustaen så finnes den omtrent ikke. Med surface drev på en så lang og tung båt, så går den mer eller mindre avgårde med den samme vinkelen om du kjører i 15 eller 50 knop. Og spyler tonnevis med vann 5 meter opp og i 50 meters langde etter seg. Et fantastisk syn! Dere kan glede dere.

Og hvis du kommer over en liten dingy tender rib så si ifra. Dette var egentlig grunnen til at jeg søkte deg opp nå. En dingysak som aldri synker! Fint om du tar kontakt med meg. Mobilnummer og e-mail adresse finner du på 1881.  

Hilsen Petter Ø

Average 0 out of 5